פרגולות עץ – חשיבות התכנון המוקדם והעיצוב

במאמר זה אנו רוצים להדגיש את הצורך בתכנון מפורט של פרגולות טרם הביצוע. תכנון הכולל שרטוטים ואף הדמיה של מבנה/דק העץ המתוכנן.

בניית פרגולה, מחסן, דק או גדר מעץ מצריכים תכנון מוקדם.
לא אחת משקיע הלקוח משאבים רבים לצורך תכנון הבית. תכנון הכולל הדמיות ומבטים שונים על הבית, אולם את נושא החוץ הוא מזניח ומשאיר לא רק את עבודת הביצוע אלא גם את עבודת התכנון בידי קבלן הפרגולות והנגר.

מצב זה עלול לעורר אי הבנות בין הלקוח לקבלן וכתוצאה מכך עלולים להתעורר, עם תום הביצוע, וויכוחים על גוון העץ, סוג העץ, שיטות החיבור, צורה כללית, הפרשי מפלסים, חוסר נגישות לאזורים שונים ועוד. מצב זה אינו רצוי לאף אחד מהצדדים ועל כן אנו ממליצים על התכנון המוקדם.

בבואנו לתכנן פרגולה יש לשאול שאלות. השאלה הראשונה היא מה אנו רוצים לעשות בפרגולה. ומכאן נגזרות שאר השאלות המכתיבות את צורתה ואופייה –  כיצד הפרגולה מתחברת לבית, מה רואים ממנה ומה רואים (השכנים) בתוכה, האם היא אחידה בגובהה או אולי משתפלת בקצוות, אילו קורות מרכיבות את הפרגולה, מה המרווחים בינהן ומה התחושה כשמשתמשים  לדוגמה בעמוד בעל חתך גדול כ- 20/20 מול עמודים המורכבים  מ-3 לוחות בחתך צר – של 52/160 שמחוברים בברגים. ובהתאם להחליט גם על חומרי החיפוי – אם זו רק הצללה, או גם הגנה מגשם ואולי אף שימוש ברעפים על מנת ליצור מראה אחיד עם שאר הבית.

צרו קשר למידע נוסף