דקים מעץ: המדריך המקוצר לסוגי הדקים הנפוצים בישראל

איך בוחרים דקים מעץ? מה חשוב לדעת על סוגי הדקים השונים? מה זה דק סינטטי? הכנו למענכם את המדריך המקוצר לסוגי הדקים הנפוצים בישראל אז בואו נצא לדרך.

רגע, מה זה בכלל דקים מעץ?

דק עץ הוא משטח פופולרי אשר נמצא בשימוש במבנים פרטיים, שטחים ציבוריים, גינות, מרפסות, גגות ואפילו יאכטות יוקרתיות. זהו אלמנט שמשלב פונקציונאליות עם דקורטיביות ומעניק למקום מראה מהודר ונעים. לדק עץ יתרונות רבים כמו בטיחות, חיסכון בהוצאות (לדוגמה כיסוי שטחים בגינה תוך הפחתת הוצאות מים על השקיה), נוחות, התאמה מושלמת לאקלים הישראלי, תחזוקה פשוטה ועמידות ארוכת שנים.

מעבר לכך דק עץ מקפל בחובו אמירה עיצובית. הוא משתלב נהדר עם אלמנטים כמו נוי, פרגולות, שבילי גישה, ריהוט גן, תאורה ועוד. קיימים בשוק מגוון סוגי דקים מעץ והנה השביעייה הפותחת שלנו שאתם חייבים להכיר.

דק אורן – פופולארי ואטרקטיבי במחיר

דק אורן הוא דק פופולרי מאד בשוק הישראלי. הן בזכות סגולותיו והתאמתו לסגנון העיצובי בארץ והן תודות למחירו האטרקטיבי. האורן הוא עץ רך ובניית דקים מעץ מחומר גלם זה מספקת לחלל מראה כפרי ונעים. דק אורן מציג עמידות מפני פגעי מזג אוויר וניתן כמובן לחיטוי כנגד מזיקים וחרקים. מרקמו מעט גס ומכיוון שהוא מבוקש מאד מרבית בעלי המקצוע העוסקים בתחום יודעים איך לעבוד איתו וכיצד לטפל בו.

·         מקור – סקנדינביה.

·         משפחה – עצים רכים.

·         חתך – לרוב 150×38 מ"מ.

·         תחזוקה שוטפת – טיפולים שנתיים של שימון וליטוש.

·         גוון – טבעי.

·         עלות – החל מ-140 ₪ למ"ר (כולל תשתית ברגים ותשתית עץ).

דק קרוליינה – האורן האמריקאי הצהוב

קרוליינה הוא עץ חצי קשה ממשפחת האורנים הידוע גם בתור "האורן הצהוב" (Yellow Pine). מקורו בקרוליינה (ארצות הברית) והוא בעל טקסטורה ייחודית עם יתרון בכך שהוא (כמעט) ללא עיניים. דק מעץ קרוליינה משמש לעתים כשדרוג לדק אורן בתור חומר גלם יותר איכותי. העץ מאופיין בקשיחות, דחיסות ומרקם צפוף. תכונות אשר הופכות אותו לעמיד באקלים הישראלי ולפתרון מועדף בקרב בעלי מקצוע תודות לנוחות העבודה עמו.

·         מקור – קרוליינה, ארה"ב.

·         משפחה – עצים חצי קשים.

·         חתך – 140×26 מ"מ.

·         תחזוקה – צבע אחת לחצי שנה, שימון אחת לשנה.

·         גוון – חום-צהבהב.

·         עלות – החל מ-165 ₪ למ"ר. (כולל תשתית ברגים ותשתית עץ).

דק רד בלאו – מהגוני בהישג ידכם

רד בלאו הוא עץ אשר משתייך למשפחת העצים הקשים (מהגוני). הוא מגיע לישראל בעיקר מאזורי הגידול המרכזיים שלו באפריקה. דק רד בלאו מעניק מספר יתרונות משמעותיים ללקוח. בראש ובראשונה זהו דק עץ עמיד וקשה בשל צפיפות סיבים גבוהה. לקוחות אשר בוחרים בדק מעץ רד בלאו נהנים מעמידות לאורך שנים והתמודדות נהדרת עם תנאי האקלים הישראליים (לרבות באזורים עם טמפ' קיצוניות). לעץ רד בלאו טקסטורה אחידה. הוא בעל מראה נקי ומודרני בגוון מעט שוקולדי.

·         מקור – אפריקה

·         משפחה – עצים קשים.

·         חתך – 140×19 מ"מ.

·         תחזוקה – שימון אחת לחצי שנה.

·         גוון – חום-שוקולדי.

·         עלות – החל מ-280 ₪ למ"ר. (כולל ברגים ותשתית עץ).

 

רד בלאו

רד בלאו

 

דק איפאה – יוקרה ברזילאית וסמל סטאטוס

דק איפאה משתייך לקטגוריית הדקים היוקרתיים. זהו דק שהוא סמל סטאטוס אשר מגיע אלינו היישר מיערות ברזיל. לדק איפאה תכונות המעניקות לו עמידות לאורך זמן בתנאי אקלים שונים בין השאר בזכות צפיפותו ביחס לדקים פשוטים יותר. דק מעץ איפאה הוא דק איכותי וחזק שמתמודד נהדר עם חבטות, שריטות, מכות או פגיעות. הוא מסוגל לשאת משקלים גדולים ודורש תחזוקה קלה בלבד. עץ איפאה הוא עץ חזק שאיננו מתכווץ בגשמים וקורותיו מגיעות לרוב במרקם אחיד, ללא עיניים ובגוון כהה.

·         מקור – ברזיל.

·         משפחה – עצים קשים.

·         חתך – 140×19 מ"מ.

·         גוון – לוחות בהירים לצד לוחות כהים.

·         עלות – החל מ-350 ₪ למ"ר. (כולל ברגים ותשתית עץ).

דק במבוק – הטרנד שצובר תאוצה

דק במבוק הוא דק טרנדי אשר הפופולריות שלו צוברת תאוצה וניתן לפגוש אותו במתחמים שונים. זהו דק שלא משתייך למשפחת העצים אלא למשפחת ירוקי העד. תהליך הייצור של חומר הגלם כולל שימור מיוחד בטמפרטורות גבוהות. לדק במבוק גוון אחיד בצבע זהבהב-חום ובזכות תהליך העיבוד הייחודי והתכונות הטבעיות של הבמבוק הוא עמיד מאד מפני שינויי אקלים, חבטות, מכות, שריטות ועוד.

·         מקור – מזרח אסיה

·         משפחה – ירוקי עד.

·         חתך – 137×20 מ"מ.

·         גוון – חום-זהבהב.

·         עלות – החל מ-350 ₪ למ"ר. (כולל תשתית ברגים ותשתית עץ)

 

דק במבוק

דק במבוק

 

דק סינטטי – יופי ותחזוקה קלה נפגשים

דק סינטטי הוא דק אשר מיוצר בתהליך ייחודי שבו משולבים ביחד עץ ופלסטיק בתהליך מבוקר. דק עץ סינטטי זמין בגוונים שונים וניתן להזמין אותו במניפה עשירה של מרקמים וטקסטורות. יתרונו של הדק הסינטטי טמון לא רק במראה הנהדר שלו אלא גם בתחזוקה המעטה שהוא דורש. צבעו איננו דוהה גם לאחר שנים רבות, הוא עמיד מפני שינויי מזג אוויר, לא מתכווץ, לא מתרחב, לא נרקב ודורש (כמעט) רק מים וסבון.

·         מקור – ארה"ב.

·         משפחה – סינטטי.

·         חתך – 140×24 מ"מ

·         גוון – גוונים שונים לבחירה.

·         עלות – החל מ-350 ₪ למ"ר. (כולל תשתית ברגים ותשתית עץ).

 

דק סינטטי גוון אפור

דק סינטטי DuraLife גוון אפור

 

דק טיק – היוקרתי ביותר

דק עץ טיק הוא הרבה יותר מדק עץ. זהו דק יוקרתי ומהודר אשר משמש לא אחת אפילו לחיפויים בסיפון יאכטות. עץ הטיק נחשב כבר יותר מ-150 שנה לחומר גלם מועדף בייצור ספינות. דק טיק בורמזי חביב מאד על לקוחות בעלי אמצעים בעיקר בשל אופיו ומראהו הייחודי. בין יתרונותיו של עץ הטיק הבורמזי ניתן לציין עמידות בכל תנאי אקלים (מקור העץ הוא טרופי) וזמינות להתקנה גם במרווחים מינימאליים שכן העץ "איננו נושם".

·         מקור – בורמה.

·         משפחה – עצים קשים.

·         חתך – חתך 20X120 מ"מ.

·         גוון – זהב

·         עלות – החל מ-500 ₪ למ"ר. (כולל תשתית ברגים ותשתית עץ).

צרו קשר למידע נוסף