דק במבוק: יתרונות ששווה להכיר

חוויית OUTDOOR מושלמת במרפסת הבית או בחצר הפרטית נבנית באמצעות מרכיבים איכותיים שונים כאשר העיקרי שביניהם הוא הדק. אם גם אתם מצויים בשלב המכריע בו אתם צריכים לקבל החלטה אודות סוג הריצוף המתאים למרפסת ביתכם, עצרו דקה והתחילו לקרוא אודות נפלאות הדק העשוי במבוק.

במבוק – נעים להכיר

בעברית, הבמבוק, הצמח הירוק עד שמשתייך למשפחת הדגניים, נקרא חזרן. גובהו נע בין מספר סנטימטרים ועד ליותר משלושים מטרים, קוטרו נע בין מילימטר ליותר מ- 25 סנטימטרים והוא ידוע כצמח חזק מאוד. נכון להיום יש יותר מ- 1400 סוגים של במבוק כאשר כל סוג שונה מהאחר בגובה, בצורת הקנים ובאופי העלווה שלהם, צמח זה גדל באופן מהיר מאוד ונעשים בו מגוון שימושים, אם למטרת אוכל ואם למטרת בניית בתים, מניעת סחף, בניית ריהוט, גשרים, גדרות, כלי נגינה, דקים ועוד. צמח הבמבוק מוגדר על ידי מומחים כאחד הצמחים השימושיים ביותר בעולם ומיוחסים לו אלפי שימושים. הוא שורד בכל מצב ורוב האנשים אינם יודעים שחוט הלהב של נורת החשמל הראשונה של אדיסון היה עשוי מבמבוק ושהצמח הראשון שצמח לאחר ההפצצה הגרעינית הידועה של הירושימה היה צמח הבמבוק.

הבמבוק בעולם ובישראל

במדינתנו יש מספר סוגי במבוק כאשר חלקם גדלים לגובה של 10 מטרים ויותר. הבמבוק הוא משאב מתחדש ורבים מנבאים שהוא יחליף בעתיד את העץ. בנוסף, הוא משמש פעמים רבות גם כחומר חלופי אידיאלי למוצרי הפלסטיק, הוא לא מזהם, זמין ברוב המקומות בעולם ומתקבל בברכה על ידי תעשיות בעלות מודעות אקולוגית. בישראל, דק במבוק תופס תאוצה בשנים האחרונות כי הוא נחשב למוצר ירוק המשמש כמחליף אידיאלי לדקים העשויים מעץ. המגמה השולטת כיום היא מגמה ירוקה וידידותית לסביבה וההחלטה לבחור דק במבוק במקום דק העשוי מעץ שנכרת מאיזורים לא מבוקרים היא החלטה מודעת לא לכרות עצים בכריתה לא מאושרת על מנת לייצר את הדק. יתרון נוסף של הבמבוק הוא שקצב הצמיחה שלו מהיר מאוד וזאת ביחס לעץ. נכון להיום השימוש בבמבוק מכפיל את עצמו מדי שנה שחולפת והמחיר של מוטות הבמבוק דומה למחיר קורות העץ.

בוחרים דקים העשויים במבוק

בישראל, אחד מסוג ריצוף ה- OUTDOOR  הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא דק במבוק. בחירה זו נעשית משום היתרונות הרבים של חומר טבעי זה ומראהו המרהיב במרפסת ו/או בחצר הבית. מלבד היותו מוצר הידידותי לסביבה הוא גם מתאים לאקלים הארץ ישראלי, הוא עשוי מחומר דחוס (הבמבוק עובר תהליך עיבוד מיוחד שהופך אותו לכזה) ולכן הוא גם חסין מפני מזיקים למיניהם, ניתן להזמין דק במבוק במרקם אנטי סליפ (למניעת החלקה) ולכן הוא אידיאלי גם לאיזורים לחים והוא  חסין מפני אש (בעל תקן אש). במהלך תהליך יצירתו של דק הבמבוק משתמשים בסיבי הבמבוק אותם מחברים יחדיו עד קבלת צורה של דק. התוצאה המתקבלת היא דק צפוף, יציב וחזק בעל מראה אחיד ומרהיב בגוון חום זהבהב כהה. כל אלו מובילים רבים לבחור בו על פני כל שאר סוגי הדקים. קנייה נעימה!

עוד על דקים ניתן לקרוא כאן.

צרו קשר למידע נוסף