דק סינטטי לגינה: למה יש לשים לב כאשר רוכשים דק סינטטי לגינה?

דק סינטטי לגינה מהווה פתרון מושלם לבעלי גינות שרוצים לחפות את הגינה שלהם בריצוף אחיד, דקורטיבי, שאינו יקר. הדק הסינטטי מקנה מראה אחיד ומעוצב לגינה, והוא משתלב בדרך נפלאה והרמונית עם מגוון עיצובים וסוגים של גינות. אבל למה יש לשים לב כאשר רוכשים דק סינטטי לגינה? המומחים של I-WOOD עונים.

לפני הכל מהו דק סינטטי לגינה?

דק סינטטי, הוא לוח סינטטי המורכב משילוב של סיבי עץ וחומר פלסטי ממוחזר אותו מיניחים על תשתית מעץ בגינה או בחצר, ההתקנה שלו מאד דומה להתקנה של דק מעץ מלא. ישנם שני סוגים עיקריים של דק סינטטי הקיימים בשוק, דק סינטטי העשוי כולו מפלסטיק (PVC), טכנולוגיה זו נחשבת למיושנת יותר ופחות איכותית. וישנו דק סינטטי העשוי מתרכובת של סיבי עץ ופלסטיק ממוחזר, טכנולוגיה זו היא חדשה יותר ונחשבת לאיכותית ועמידה יותר. דק מסוג זה יהיה גם יקר יותר.

לדק סינטטי יתרונות רבים ביניהם ניקוי קל יותר, חוזק, שמירה על צבעו המקורי לאורך השנים ללא טיפול ותחוזקה שנתיים או חצי שנתיים כמו שמצריך דק מעץ מלא, בנייה והרכבה ללא ברגים חשופים, ומראה עץ טבעי. הטקסטורה של הדק הסינטטי מזכירה עץ ולכן הוא משתלב בהרמוניה עם כל סוג עיצוב בגינה, בחצר, במפרסת או בגג. יתרון עיצובי בולט של הדק הסינטטי היא האפשרות לבחור מבין מגוון צבעים וטקסטורות שונות וייחודיות שאינן קיימות בעץ מלא.

אז במה תלויים טווחי המחירים של הדק הסינטטי?

מחירי הדק הסינטטי משתנים בעיקר בשל סוגי הדק, לדוגמא דק סינטטי העשוי פלסטיק בלבד (PVC) יהיה זול יותר, וזאת בשל היותו עשוי בטכנולגיה מיושנת יותר, פחות עמידה ונוטה להתחמם יותר בחודשי הקיץ הלוהטים בישראל. לעומתו דק סינטטי העשוי מתרכובת של סיבי עץ ופלסטיק יהיה יקר יותר, עמיד ואיכותי יותר זאת בגלל הטכנלוגיה החדשה יותר לייצור הדק הסינטטי. דק מסוג זה נוטה פחות להתחמם דבר בעל חשיבות מאד גבוה במדינתנו החמה. יש לשים לב גם לארץ ייצור הדק, לרוב דק המיוצר בסין נחשב לפחות איכותי ומחירו עלול להיות מפתה בטווח הקצר לכן תמיד חשוב לשים לב שהדק אותו אתם רוכשים מגיע עם אחריות וכמובן מה בדיוק כלולת האחריות. חשוב להדגיש שהאחריות היא על החומר ולא על העבודה לכן חשוב לבחור בבעל מקצוע אמין המכיר את הדק הסינטטי אותו בחרתם להתקין.

חסרונות דקים סינטטיים

דק סינטטי אינו עשוי עץ מלא, ומי שאוהב את המראה וההרגשה של העץ המלא, עלול להתאכזב מעט מהמראה שמעט לוקה בחסר, למרות שבמבט ראשון וגם במבט שני, הדק הסינטטי נראה עץ אמתי והוא בעל מראה מושלם! החיסרון הבולט ביותר של הדק הסינטטי, הוא מחירו היקר לעומת דק אורן שהוא הנפוץ ביותר. עם זאת, הדק הסינטטי אינו דורש טיפול ותחזוקה, בעוד שדק אורן יזדקק לטיפול ותחזוקה שנתיים שוטפים.

עיצוב דק סינטטי לגינה

אחד היתרונות בדק סינטטי הוא החומר הסינטטי שמאפשר גיוון גדול והתאמת העיצוב לפי הקונספט של הגינה. מכיוון שדק הוא חומר סינטטי,  יש הבדלים עיצוביים בין המותגים השונים של הדק – מה שמאפשר אופציות עיצוביות רבות. לדוגמא: ישנו דק סינטטי מתערובות שברובן מתאימות לגינה כפרית, דק זה הוא בעל צבעי עץ כהים בגוונים משתלבים למראה הכפרי הגס וניתן לשלב לצדו עצי פרי, עציצי חרס ואדניות שופעות ירק.

למראה גינה יפנית, גינת 'זן' המעוצבת בסגנון יפני, נוכל לבחור בדק בגוונים אפורים בהירים. הדק עשוי פלסטיק וניתן לשלב לצד הדק חלוקי נחל, מזרקות קטנות ועצי בונזאי ננסיים.

עוד בעיצוב הדק יש לשים לב לפרקטיות ולנוחות. אם  הגינה ממוקמת במקום שמקבל שמש רבה, מוטב לבחור דק בצבע בהיר יותר על מנת שיספוג פחות שמש. חשוב לזכור כי אנו גרים במדינה חמה ודק סינטטי נוטה להתחמם יותר מעץ. יתרה מכך, בחודשי הקיץ הדק הסינטטי יכול להיות מאד חם שדורכים עליו ברגליים חשופות. לכן, אם אנו בוחרים דק לאזור הבריכה או דק לאזורים בהם אין צל – מוטב לבחור דק סינטטי בגוון בהיר יותר.

בחירת בעל מקצוע לבניית דק סינטטי לגינה

דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הינו בחירת בעל מקצוע המוסמך לעבודה עם הדק הסינטטי אותו בחרתם. לכל דק סינטטי יש את הוראות ההתקנה שלו והתקנה לא מקצועית עלולה לגרום להמון בעיות בעתיד, לכן מוטב לבחור מתקין ממחסן העץ ממנו רכשתם את הדק.

חברת I-WOOD מתמחה במכירת דק סינטטי, אספקת דק סינטטי בהתאמה אישית והתקנה מקצועית של דק סינטטי בכל גינה, מקום וחלל.  החברה היא היבואנית הבלעדית של מותג הדק הסינטטי DuraLife האמריקאי ונחשב בין המובילים בארצות הברית.

צרו קשר למידע נוסף