דק טיק בורמזי: עץ טיק הוא יוקרה ואיכות ללא פשרות עם המון יתרונות

בשנים האחרונות ניתן לראות בבתים רבים בישראל דקים מעץ טיק בורמזי. בנוסף, רבים משתמשים בעץ טיק בורמזי לבניית צימרים, יאכטות, דקים סביב הבריכה, מבנים מסוגים שונים ודקים במרפסות הבתים. אם גם אתם נמנים בין אותם אנשים שמתקשים להחליט האם לבחור לבנות דק טיק בורמזי או דק מסוג עץ אחר, הגיע הזמן שתקראו אודות יתרונותיו הרבים של עץ טיק.

 

קצת על עץ טיק בורמזי

עץ טיק בורמזי גדל בצידה הדרומי והדרום מזרחי של יבשת אסיה. בנוסף, הוא הצליח התאקלם גם ביבשת אפריקה ובקריביים. עץ טיק שייך למשפחת השפתניים ומוכר כעץ טרופי נשיר בעל פרחים לבנים ועלים דקים. למרות התיאור המעודן והמראה האסתטי ומרשים של עץ זה, מדובר על עץ קשה וחסין בפני מים. עץ הטיק הטרופי (קרי, עץ הטיק הבורמזי), הוא אחד מהעצים הנפוצים ביותר בג'ונגלים של תאילנד ועץ בו משתמשים רבות במדינת התאי. בחירתם של התאילנדים דווקא בסוג זה של עץ לבניית מבנים, דקים, סירות ואפילו את ארמון הקיץ של המלך ראמה השישי, נובעת מהחוזק של העץ והעמידות שלו בפני מים.

 

כל היתרונות בדק אחד – דק טיק בורמזי

דק טיק בורמזי הוא דק שישרת את בעליו שנים רבות. דק זה מתאים לכל אקלים ולכל סביבה, שכן הוא מתמודד היטב עם לחות קיצונית ועד יובש קיצוני (אידיאלי לאקלים הישראלי). עץ מסוג זה מגן על עצמו באמצעות השמן הטבעי הקיים בו, שמן שמעניק לו את אותה עמידות מפני כל סוגי המזיקים (כולל טרמיטים). עץ טיק מומלץ על ידי מומחים רבים כאידיאלי לשימוש למטרת חיפוי פנימי וחיצוני של מבנים וכעץ שאידילי לבניית דקים. יתרונות נוספים של עץ זה באים לידי ביטוי בכך שלא נדרש לצבוע את העץ המועבד בשמן מיוחד או בלכה וזאת משום עמידותו והעובדה שיש לו שמן טבעי, גילו של עץ הטיק אינו משפיע על הציפוי שלו, היציבות שלו וקצב השחיקה שלו ולכן ניתן לבחור עץ טיק צעיר או עץ ישן.

 

עץ טיק בורמזי – שימושים שונים

רוב עצי הטיק נחטבים במטעים באינדונזיה והשימוש העיקרי בהם הוא למטרת ייצוא של רהיטים, ביניהם רהיטי גן. מכל העצים הטרופיים עץ הטיק הבורמזי הוא אחד העצים האטרקטיביים ביותר הן לסוחרים והן לצרכנים וזאת משום שהוא מהווה החזר השקעה נהדר והעובדה שהוא נחשב כעץ עמיד ביותר כבר מעל לאלפיים שנה. נכון להיום הדרישה לעץ זה היא דרישה עולמית שכן היציבות של העץ והאיכויות האסתטיות שלו גורמות לרבים להחליט להשתמש בו למטרת בניית סירות, אוניות, חיפויים חיצוניים ופנימיים לבית, רצפת עץ (דק טיק בורמזי) בסביבת הבריכה, במרפסת ובאיזור הסאונה וסוגים שונים של רהיטי גן ורהיטי איכות יוקרתיים לבית. בנוסף, פעמים רבות משתמשים בסוג זה של עץ למטרת בניית משקופי דלתות וחלונות.

 

לסיכום, ההחלטה לבנות דק טיק בורמזי תוביל לתוצאה של דק חזק, עמיד ואסתטי בעל טקסטורה עשירה בסיבים גסים, מרקם חלק שאינו נשבר, (או נסדק) ובעל מראה יוקרתי ומרשים הכולל גוונים עשירים של צבע חום. גוונים שמתקבלים כתוצאה מהייצור של הדק מהחלק הפנימי של עצי הטיק הבוגרים.

צרו קשר למידע נוסף