בניית דק: בואו לגלות איך תבנו דק מעץ בעצמכם

בניית דק – בואו לגלות איך אפשר לבנות דק לבד!

בעלי בתים רבים בוחרים בדק למשטח בחצר, בפנטהאוז, בגינה או מסביב לבריכה. בניית הדק תורמת לעיצוב ולנוחות, הדק יפה, מרשים, הוא לא דורש השקיה כמו דשא, נעים להלך עליו והוא קל לתחזוקה. אם גם אתם מעוניינים לבנות דק, אך עלות הבנייה שלו יקרה מדי עבורכם, תוכלו לחסוך בעלויות ולבנות דק לבד. צוות העובדים של I- WOOD  ישמח ללוות אתכם בבניית הדק לספק לכם את חומרי הגלם, את הכלים וייעוץ מקצועי שיאפשר לכם לבנות  דק בדרך הקלה, החכמה והחסכונית ביותר.

 

בניית דק –  מהנחת היסודות ועד לצביעה

 

לבניית הדק יש ארבעה שלבים, בניית היסודות, בניית התשתית, הנחת לוחות העץ וצביעה.

 

כדי שהדק יהיה יציב וחזק לאורך זמן, חשוב להקפיד על בניית תשתית מקצועית, חזקה ויציבה במיוחד. יש הבדל אם מתקינים את הדק על תשתית בטון או על אדמה. הדרך המומלצת והקלה יותר היא התקנת התשתית על בטון מאחר שהבטון היציב והקשה משמש כיסוד איתן עבור הדק. אם החלטתם לבנות את תשתית הדק על בטון, עליכם להקפיד שהבטון יהיה ישר וללא שיפועים.

 

הרכבת דק על אדמה דורשת תשתית יציבה במיוחד בשל הנטייה של האדמה לזוז ולהיסחף. בניית דק על האדמה כרוכה בעבודה רבה יותר והיא יקרה יותר.

 

בעת בניית דק על אדמה יש לחבר את יסודות הדק, הרגליים של הדק, אל האדמה. לצורך זה יש לחפור בורות במרחקים של בין שמונים למאה מטרים ובעומק של בין שלושים לארבעים סנטימטרים. אל תוך הבורות נכניס את הרגליים של הדק ונמלא אותם בבטון.

 

לפני שנכניס את יסודות הדק אל האדמה נצפה אותם בזפת קרה כדי לשמור על העץ מפני ריקבון בשל המגע עם הבטון ועם רטיבות. ריקבון ביסודות הדק עלול לגרום במשך השנים לקריסת הדק.

 

תשתית הדק היא הבסיס שעליו יושב העץ, אלו הן קורות עץ שעליהן מונחות הקורות של הדק. התשתית מחברת בין היסודות לבין הדק ויש לה השפעה עצומה על חוזקו של הדק ועל יופיו.

 

התשתית מורכבת מקורות של עץ אורן פיני המחוטא נגד מזיקים שונים, טרמיטים, פגעי מזג האוויר ועוד. אם החלטנו לבנות את תשתית הדק על האדמה יש לחפות את האדמה ביריעת יוטה מיוחדת בשם "אגריפל" שתאפשר למי הגשמים לחלחל אל האדמה, אך תמנע צמיחה של עשבי בר תחת הדק.

 

כדי לחבר את תשתית הדק אל משטח הבטון יש להשתמש באלמנטים מסוג זווית בצורת האות ריש ולקבוע אותם לבטון באמצעות ברגיי ג'מבו לאחר קידוח של חורים בבטון.

 

לאחר שהתשתית מוכנה אפשר לגשת לשלב הבא, הרכבת הדק. יש לקדוח חורים בקורה שרוצים לחבר אל התשתית ולחבר את הקורות לתשתית באמצעות ברגים מיוחדים, ברגים חזקים ובעלי גמישות.

 

כדי לקבל דק אסתטי ונאה יש להקפיד להניח את הקורות בצורה ישרה ולהבריג את הברגים בשורה ישרה ובמרווחים זהים.

 

 בעת הנחת הקורות יש להקפיד על מרווחים שבין שלושה עד ארבעה מילימטר בין קורה לקורה מאחר והעץ הוא חומר שמתכווץ ומתרחב בהתאם לשינויי טמפרטורה ולמזג האוויר. אם לא נקפיד על המרווחים, קורות העץ יתעוותו ויתרחבו ומשטח הדק לא יהיה ישר ואסתטי.

 

 את הדקים נוהגים לצבוע בצבעים המבוססים על שמנים ולא בצבעי עץ רגילים. הצבע המבוסס על שמנים חודר אל העץ, נאחז בסיבים ונותן לו מראה אחד לאורך שנים רבות.

 

את הצביעה מבצעים באמצעות מברשת או גלגלת ורצוי לצבוע את הדק בשעות שבהן השמש אינה חזקה כדי לאפשר לצבע להיספג בעץ. שמש ישירה מדי משבשת את ספיגת השמן.

 

בניית דק – כדאי לדעת

 

יש סוגים שונים של עצים המתאימים לבניית דק כמו עץ איפאה, עץ אורן, עץ טיק בורמזי ועוד. בחירת סוג העץ משפיעה על התקציב ועל המראה של הדק. עץ טיק למשל הוא עץ בעל גוון חום שחור ואילו לעץ האורן יש גוון חום בהיר – צהבהב. לכל עץ יש מאפיינים שונים הן מבחינת המשקל, איכות העץ, נוחות הביצוע המחיר ועוד.

 

 

צרו קשר למידע נוסף