בניית פרגולה מעץ: איך לבנות פרגולה מרשימה ולחסוך כסף

בניית פרגולה מעץ – איך לבנות פרגולה מרשימה ולחסוך כסף

הפרגולה הפכה כבר מזמן לאחד מסימני ההיכר של בתים צמודי קרקע, פנטהאוז או גינות. מלבד המחסה שמעניקה הפרגולה מפני קרני השמש היוקדות או מפני מזג אוויר חורפי, פרגולה משדרגת את מראה הבית ומעניקה מראה של אלגנטיות כפרית.

בניית פרגולה מעץ לא חייבת להיות הוצאה כספית יקרה, אפשר לבנות פרגולה מעץ על ידי בעל מקצוע, אך אם תרצו לחסוך כמה אלפי שקלים תוכלו לבנות אותה בעצמכם.

אנחנו ב- I-WOOD נשמח ללוות אתכם לאורך כל הדרך החל משלב התכנון, דרך בחירת העץ ועד למתן הכלים המקצועיים. במשך למעלה משלושים שנים צברנו ניסיון וידע רב בתחום, נשמח להעמיד אותו לשירותיכם.

בניית פרגולה מעץ – מושגים שחשוב להכיר

לפני שאתם ניגשים לבניית הפרגולה כדאי שתכירו את המושגים הבאים:

קורות רוחב – הן הקורות הנמשכות לרוחבה של הפרגולה. אלו הן הקורות התומכות את הפרגולה, הקורות שעליהן מונח משקל כל הפרגולה. חשוב להקפיד שקורות אלו יהיו קורות יציבות וחזקות כדי שיוכלו לשאת את המשקל שעליהן לאורך שנים רבות.

קורת רוחב נגדית – קורה המחוברת ישירות לבית, בדרך כלל באמצעות ברגיי ג'מבו.

קורות אורך – הן קורות התומכות בקורות הרוחב והן משמשות לנוי ולהנחת הקירוי וההצללה על גביהם.

עמודים – גג הפרגולה מונח על עמודים העשויים מעץ, רצוי עץ חזק.

תושבות – הן הבסיס שאליו מעגנים את עמודי התמיכה של הפרגולה.

איך בונים פרגולה מעץ – שלב אחרי שלב

בשלב ההכנה עליכם לבחור את סוג העץ שממנו תרצו לבנות את הפרגולה, את גובה הפרגולה, את עובי העץ ואת העיצוב. לאחר שבחרתם, כדאי לשרטט את הפרגולה. קחו דף ועט ושרטטו איך אתם רוצים שהפרגולה שלכם תיראה. מדדו את מידות האורך והרוחב ותכננו את הקורות והעמודים לפי צורת החצר, לפי הקירות ופתחים. כדאי לעבוד לפי קנה מידה כדי שתקבלו פרופורציה מדויקת על השטח.

בשלב הראשון יש לחפור בורות באדמה בעומק של כחמישים סנטימטר בהתאם למספר העמודים. חפירת הבורות באדמה והנחת העמודים בתוכם יעניקו לפרגולה יסודות חזקים ויציבים.

אל תוך הבור שחפרתם יש לצקת בטון ובתוך הבטון הרטוב יש להניח את התושבות שיהוו את הבסיס לעמודי הפרגולות. אתם יכולים גם להניח את העמודים ישירות בתוך הבטון, אך רצוי לצפות את תחתית העמוד בזפת כדי למנוע ריקבון. אם בחרתם באפשרות של הנחת תושבות, חשוב לוודא שהם מונחות בצורה ישרה.

כעת יש להמתין להתייבשות הבטון. את זמן ההמתנה כדאי לנצל לצביעה ולייבוש הקורות.

לאחר שהבטון התייבש יש לחבר את העמודים אל התושבות שהכנסנו אל תוך הבטון. חשוב לבדוק שהעמודים עומדים בצורה מפולסת וישרה כדי למנוע נזקים עתידיים.

את שלד הפרגולה אפשר לבנות בשני אופנים. בניית פרגולה שצדה האחד נתמך בקיר הבית או בניית פרגולה הנשענת על עמודים בלבד.

אם בחרתם לבנות פרגולה מעץ הנשענת על קיר הבית, תחברו קורת רוחב אחת אל קיר הבית באמצעות ברגיי ג'מבו מיוחדים ואת קורת הרוחב השנייה על העמודים הניצבים מול קיר הבית. לאחר ששתי הקורות מחוברות, הניחו עליהם את קורות האורך.

אם בחרתם באפשרות השנייה, שתי קורות הרוחב יישענו על העמודים במקביל ועליהן יונחו קורות האורך.

לאחר שהפרגולה מוכנה צריך לקרות אותה. קירוי הפרגולה יכול להיעשות מחומרים שונים כמו פלסטיק, פרספקס, במבוק, רשת, קנים או כל דבר אחר בהתאם לעיצוב ולרמת הגימור שאתם בוחרים.

שימון וצביעה של פרגולה מעץ – שלושה טיפים חשובים

• את קורות העץ כדאי לצבוע לפני תחילת העבודה. הרבה יותר קל לצבוע אותן כאשר הן מונחות על הקרקע מאשר לצבוע כאשר הפרגולה מוכנה.

• לפני הצביעה יש לנקות את הקורות משאריות של נסורת ואבק כדי לאפשר לצבע להיקלט ולשמור על גוון חלק ויפה.

• הפרגולה חשופה לפגעי מזג האוויר וכדי להגן עליה יש להשתמש בצבעים מיוחדים שיגנו על העץ לאורך זמן. צוות העובדים בחברת I-WOOD ישמח לייעץ לכם על אודות סוג הצבע המתאים .

צרו קשר למידע נוסף